28 november 2014

♡ mijn favoriete tv-series ♡


Heerlijk om 's avonds de bank op te kruipen met een dekentje, thee en je favoriete tv-serie! Helemaal nu het herfst is. Ik ben dol op tv-series dus vandaag deel ik mijn 5 favoriete tv-series met jullie. Alle series zijn te vinden op Netflix.




Awkward

Dramaserie over muurbloempje Jenna Hamilton die na een ongeluk begint op te vallen en aandacht krijgt van haar klasgenoten. Alleen is dit niet het soort aandacht waarop ze hoopte. De show volgt Jenna's leven op een grappige en totaal herkenbare manier. I love typische, meisjesachtige drama-series! Helaas heb ik de season finale van seizoen 4 kort geleden gezien en nu moeten we weer wachten tot ergens in 2015. Meh.


Gossip Girl

Om nog even verder te gaan met de typische, meisjesachtige drama-series: Gossip Girl! Toen ik net Netflix had aangemaakt was Gossip Girl de eerste serie die ik ging volgen. Maar door het enorme aantal afleveringen (121!) ben ik er nog steeds niet doorheen. Gossip Girl vertelt het verhaal van een aantal rijke tieners aan de Upper East Side in New York City. Wie doet het met wie, wie neemt er wraak op wie, etcetera, etcetera. Omdat de serie zo typisch is is Gossip Girl redelijk voorspelbaar, maar dat is af en toe ook wel lekker.


American Horror Story

American Horror Story volg ik al vanaf het begin. Laat je niet afschrikken door de naam, persoonlijk vind ik de serie niet zo 'horror' als het klinkt. Ieder seizoen heeft een volledig op zichzelf staand verhaal met nieuwe personages. Een aantal hoofdrolspelers duiken in meerdere seizoenen op, in een andere rol. Seizoen 1 heet Murder House en gaat over een gezin dat komt te wonen in een oud, bezeten landhuis. Seizoen 2 heet Asylum speelt zich af in de jaren '60 in een psychiatrische instelling. Seizoen 3 heet Coven en gaat over een heksengenootschap. Seizoen 4 heet Freak Show en gaat over een circusgemeenschap. Alleen al om de goede acteurs en indrukwekkende grime zou je deze serie moeten kijken!

Suits

Suits! Ja! Zo leuk deze serie. Zoals je vast al opmerkte is American Horror Story hele andere koek dan Awkward en Gossip Girl, maar Suits is weer iets heel anders! Knappe advocaten, gluiperds, complotten, mooie auto's en nog mooiere vrouwen, en dan heb ik het nog niet eens over de perfecte styling. Jessica, gimme your Prada bag!

Adventure Time

Voor de afwisseling een animatie-serie! Adventure Time is echt hilarisch. Lekker veel droge opmerkingen en sarcasme. Adventure Time gaat over de belevenissen van een jongen genaamd Finn en zijn magische gele hond, Jake. Elke aflevering beleven ze weer een nieuw avontuur in het land van Ooo, waar alles mogelijk is.


Wat is jouw favoriete tv-serie?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten