25 november 2014

♡ Fujifilm Instax Mini 8 ♡


Het was liefde op het eerste gezicht toen ik deze lieve, leuke camera zag. De Fujifilm Instax Mini 8 is een direct-klaar camera of zoals de meeste mensen het noemen: een polaroid camera. Lees verder om meer te weten te komen over deze leukerd!




De camera is er officieel in 5 snoepige kleuren: roze, blauw, geel, wit en zwart. Daarnaast zijn er nog speciale edities te vinden op eBay en ook mij ModeMusthaves kan je een speciale variant bestellen. Als je hem in de winkel wilt kopen kan dat onder andere bij Urban Outfitters. Ik heb mijn camera besteld op eBay bij de gebruiker holgadget.



Ik heb mijn camera online besteld omdat dit een stuk goedkoper is dan wanneer je hem bij bijvoorbeeld Urban Outfitters haalt. Ook is de film, het witte papiertje waar de foto op verschijnt, op eBay vaak goedkoper te verkrijgen. Ik kocht mijn camera in een pakket met 50 film en een close-up lens. Die lens is op de foto hierboven op mijn camera bevestigt. Hij werkt inderdaad inzoomend(?) en het is handig dat er een spiegeltje op is bevestigt voor als je een foto van jezelf wilt maken. Ik was $88.99 kwijt, omgerekend ongeveer €72. Bij Urban Outfitters kost de camera €90.



Met een knopje naast de lens schiet de lens eruit. Vervolgens gaat het lampje op de lens branden bij de stand waarin de camera denkt dat je de foto moet maken, je draait de draaiknop op de lens naar die stand, je kijkt door de zoeker, klikt en je foto komt er aan de bovenkant uit. De foto is eerst wit en laat dan langzaamaan de foto zien. Binnen ongeveer 10 minuten is je foto volledig ontwikkelt. 

Bovenin de camera is waar je foto uit komt. Links zit de zoeker (het kijkgaatje) en de knop om de foto te maken. Iets meer naar het midden toe zit de flitser, die trouwens bij elke foto die je maakt flitst. Helemaal in het midden zit een lichtsensor. Boven de lens zit schuifknop die je op vijf standen kan zetten: binnenshuis, bewolkt, zonnig, extreem zonnig en hi-key. Dit heeft invloed op hoe je foto's zich ontwikkelen, dus het is belangrijk dat je hier goed op let, anders kan je foto te licht of juist te donker worden.


En dit is de achterkant van de camera. Rechtsboven is dus de zoeker. De grote klep is waar je je pakket film in doet. Het gele vakje geeft aan dat je je film er correct in hebt zitten. Het zwarte cirkeltje waar '8' in staat houdt in dat je met de film die op dat moment in je camera zit nog 8 foto's kan maken. Aan de zijkant zit het klepje voor twee AA batterijen.


Dit is een film. In het pakje links zit een soort zwart doosje. Deze klik je in de achterkant van je camera. In dit doosje zitten 10 polaroids. Ik heb 5 pakjes film, waar dus 50 polaroids inzitten. Ik heb de normale film, met een wit kader maar je hebt ook veel andere soorten film, zoals onderstaande variant met roze stipjes. Ook zijn er enorm veel film met bijvoorbeeld Ariël, Lilo en Stitch of Hello Kitty. Verzin het maar, het assortiment aan film is enorm.


Ik ben sinds ik me kan herinneren al geïnteresseerd in fotografie. Vroeger hadden wij een camera met een rolletje erin, maar het grootste deel van mijn leven heb ik doorgebracht met digitale camera's. Ik heb een grote liefde voor mijn spiegelreflex camera, maar toen ik voor het eerst deze leuke camera zag was het liefde op het eerste gezicht en ik heb nog steeds geen spijt van mijn aankoop. Wat een leukerd is deze camera toch!


Wat is jouw favoriete gadget?


1 opmerking: